Jump to content

Rengeteg magyar vásárol vasárnap

2014. 11. 07. 00:00

870 ezer család vásárol fogyasztási cikkeket egy átlagos vasárnapon. Jellemzően a hipermarketekbe megyünk a hét utolsó napján, a budapestiek és a nagyvárosok lakói használják ki leginkább a vasárnapi nyitva tartást - derül ki a GfK friss adataiból - amelyekből először a Pénzcentrum közölt részleteket.

Egy hete dobták be újra a közbeszédbe a vasárnapi zárva tartás témáját. A helyzet napról-napra, sőt, óráról-órára változik, úgy tűnik, a kormánynak és a kormánypártoknak sincs egységes álláspontja a kérdést illetően.

A GfK kutatásából az derült ki, hogy a hazai vásárlások számának megoszlása a forgalom megoszlásához hasonló képet mutat: a vasárnapi vásárlások száma alig éri el a 10 százalékot, míg szerdán és szombaton a legmagasabb ez a szám.

A hét egy átlagos napján közel 1,1 millió háztartás – a háztartások 26 százaléka – vásárol napi fogyasztási cikket. Egy átlagos vasárnapon ennél 18 százalékkal kevesebben, vagyis 873 ezer magyar háztartás vásárol.

Nagy alapterületű hipermarketekben leginkább a péntek és vasárnap között vásárolunk, míg a diszkontokban a vasárnapon kívül a csütörtök az a nap, amikor legtöbbet költünk FMCG (vagyis napi fogyasztási) termékekre.

Falvakban leginkább szerdán és szombaton, míg a kisvárosokban szerda mellett vasárnap költünk a legtöbbet FMCG-termékekre. Budapesten a pénteki és vasárnapi vásárlás átlagon felüli.

Az alacsony jövedelmű háztartások a hét első felében költenek átlagon felül FMCG-termékekre. A legmagasabb jövedelműek azok, akik főleg hétvégén vásárolnak.

Az egy fős háztartások kedd és csütörtök között, míg a 3 fős vagy annál nagyobb háztartások a hétvégi bevásárolásokat preferálják.


Fotó: FreeDigitalPhotos