Jump to content

Közösségi média: álláskeresésre is jó!

2014. 08. 26. 00:00

Eleged van abból, hogy az álláskereső portálok hirdetéseire nap mint nap rengeteg emailt küldesz, mégsem hívnak be sehová? Talán nem a megfelelő csatornát választottad a munkakeresésre. Irány a közösség média, adunk ehhez néhány tippet!

LinkedIn

Még nincs itt profilod? Ha állást keresel, ezt azonnal pótold, ugyanis ez nem csupán egy újabb divatos közösségi oldal, hanem egy olyan fórum, amit kifejezetten a munkaadók és munkavállalók összehozására hoztak létre.

Érdemes sok időt szánnod a profilod kialakítására, mert minél több szakmai információ van fent rólad, annál nagyobb az esélyed, hogy felkelted valamelyik cégnek az érdeklődését. Csatlakozz a szakmádhoz kapcsolódó csoportokhoz, keress olyan embereket, akik relevánsak lehetnek a munkakeresés szempontjából. Nem baj, ha nem ismerősöd, a LinkedIn felhasználói már azt is látják, ha valaki csak szimplán megtekintette a profiljukat.

Facebook

Hány ismerősöd van? Körülbelül 389? Lehet, hogy több, lehet, hogy kevesebb. De az biztos, hogyha megosztasz velük egy bejegyzést arról, hogy éppen munkát keresel, valaki reagálni fog rá. Legyél minél specifikusabb, nehogy az ismerőseid jó szándéka miatt olyan munkákat kelljen visszautasítanod tömegével, amelyek egyáltalán nem vágnak a szakmádba.

A Facebookon létrehozhatsz egy külön szakmai profilt is magadról, ahol személyes dolgokat nem, csak és kizárólag szakmai információkat osztasz meg magadról. Válaszolj meg más posztokban látott szakmai kérdéseket, mutasd, hogy értesz ahhoz, amit csinálni szeretnél. Ha ismerőseid mégsem tudnak segíteni, minimális költséggel létrehozhatsz a bejegyzéseidből egy Facebook hirdetést, ami pár száz forint ráfordítással is több ezer olyan embert ér el, aki számodra releváns lehet az álláskeresés szempontjából.

Twitter

Ugyan mit lehetne kihozni munkakeresésnél 140 karakterben? Többet, mint hinnéd! A rövid bejegyzésekkel operáló közösségi oldalon kövess olyan cégeket, cégvezetőket, akiknek szívesen dolgoznál.

Kapcsolódj be szakmai beszélgetésekbe, hiszen azt a Twitter összes olyan felhasználója látni fogja, akit csak egy kicsit is érdekel ez a téma. Ki tudja, talán még az új állásod megtalálásában is segíthet valamelyikőjük!

Bármelyik közösségi oldalon is vagy jelen, figyelned kell, hogy ne ossz meg olyan tartalmat, amely miatt az esetleges munkáltatóknál kivered a biztosítékot. Ilyen lehet egy rosszul megválasztott profilkép, vagy politikai tartalmú megnyilvánulás, netán egy állapotjelentés egy jól sikerült szombat esti buliról.

Fotó: FreeDigitalPhotos