Jump to content

Könnyebb ezentúl panaszt tenni

2014. 08. 12. 00:00

Ezentúl könnyebb lesz panaszt tenni a biztosítók és bankok ellen. A Magyar Nemzeti Bank ugyanis módosította a fogyasztói panaszkezelésekre vonatkozó rendeletét.

A panaszt először továbbra is az adott banknál, biztosítónál kell benyújtani, amelynél a sérelem ért. Például úgy érezted, hogy nem tájékoztattak megfelelően, téves elszámolást kaptál, nem teljesítettek egy megbízást, vagy nem a megfelelő gondossággal, felkészültséggel, vagy együttműködési készséggel végezték a munkájukat, mint az elvárható.

Valamennyi pénzügyi szolgáltatónak van nyilvános panaszkezelési szabályzata, és köteles szóban vagy írásban fogadni a panaszodat. Ha valamit nehezményezel, igyekezz minél pontosabban fogalmazni, hogy mit érzel problémának a munkájukban, és csatold másolatban azokat az iratokat, információkat, amelyek alátámasztják a panaszodat. Azt is közölnöd kell, hogy milyen igényt támasztasz a pénzügyi szervezettel szemben.

A szóbeli panaszodat remélhetőleg azonnal orvosolják, ha ez valamiért nem lehetséges, az intézmény jegyzőkönyvet vesz fel, majd 30 napon belül ki kell vizsgálniuk az ügyet, és intézkedéseit indoklással együtt írásban el kell küldenie neked.

Ha elutasítják a panaszodat, akkor a bírósághoz, a Pénzügyi Békéltető Testülethez vagy az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjához fordulhatsz. Az új előírás szerint, ha igényled, az ehhez szükséges formanyomtatványokat ezentúl ingyenesen elküldik a számodra nemcsak e-mailben, de nyomtatott formában ingyenesen postán is.

Ettől nemcsak a folyamat egyszerűsödését reméli az MNB, de azt is, hogy az egységes formanyomtatványoknak köszönhetően jóval kevesebb lesz a hibásan vagy hiányosan benyújtott dokumentum, így a hiánypótlások miatti késés is redukálható.

Fotó: FreeDigitalPhotos