Jump to content

Ezért kerüld a termékbemutatókat!

2013. 09. 26. 00:00

Kevés olyan dolog van a kereskedelemben, ami rosszabb hírnévnek örvendene, mint a termékbemutatók. Ezek a szervezett események ugyanis a legtöbb esetben a gyanútlan vásárlók naivitásának kihasználásán alapulnak. Hogyan védhetjük meg magunkat a termékbemutatókon?

„Kihagyhatatlan ajánlat" – feliratú boríték a postaládában, rendszeres telefonos megkeresések – ugye ismerős jelenetek? Ki ne találkozott volna már hasonlóval?

Az egyszerű „Ön nyert egy értékes ajándékok" – feliratú borítékok és az egynapos buszos kirándulások szervezése mellett manapság megjelentek a kifinomultabb toborzó eszközök is. A termékbemutató szervezői ugyanis mostanság már egészségnapokra, szűrővizsgálatokra és egészségügyi felmérésekre invitálják a potenciális vásárlókat. Itt viszont ellentétben más, hivatalos egészségügyi szűrővizsgálatokkal, nem az egészséges életmódra való nevelésen és a betegségek szűrésén van elsődlegesen a hangsúly, hanem azokon a főként az egészségmegőrzést célzó termékeken, amelyeket a termékbemutatók szervezői el szeretnének adni.

A legnagyobb veszélyt az jelenti a termékbemutatók esetében, hogy nincs idő és lehetőség alaposan utánajárni az adott áru megbízhatóságának, árának, a vállalt garanciáknak. A másik nagy hiba, hogy a hosszú és bonyolult, általában apró betűs részekkel alaposan ellátott szerződéseket a legtöbben anélkül írják alá, hogy elolvasnák azt. Hogy mindezt kivédhessük, a legjobb, ha nem termékbemutatókon vásárolunk.

Ha viszont mégis az árubemutatón való vásárlás mellett döntünk, minden esetben alaposan és nyugodtan olvassuk át a szerződést, és ha olyan tételt találnánk, ami előnytelen ránk nézve, nyugodtan álljunk el a vételtől, mindegy, hogy mit ígértünk korábban. Az árubemutatók szervezői sok esetben éppen a vendégek bizalmát, jóhiszeműségét, és az ígért szó szentségét használják ki önös érdekeik érdekében.

Fontos, hogy azzal is tisztában legyél, hogy ha alá is írtad a szerződést, és meg is vetted a terméket, akkor is van nyolc munkanapod arra, hogy meggondold magad. A törvény értelmében ugyanis ez idő alatt indok nélkül elállhat a vevő szerződéstől. Arra azonban ügyelj, hogy egyes cégek a termékbemutató után nem sokkal megszűnnek, ezzel lehetetlenné téve, hogy visszakapd a pénzedet. Ha anyagi kár érne, azt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál jelezheted.


Fotó: FreeDigitalPhotos