Jump to content

Pénzügyi kihívások a zeneiparban

2013. 07. 31. 00:00

A könnyűzenei produkciók producerei és előadóit a popkultúra gazdag és gondtalan életet élő csillagokként tartja számon - ebben pedig sok igazság is van. A zenefogyasztási szokások megváltozása miatt viszont még a leghíresebb amerikai sztárok is újszerű értékesítési formákat keresnek.

A bolti, CD vagy kazetta formátumban történő zeneértékesítés a kilencvenes évek óta erőteljesen hanyatlik - ez szinte evidens a szélessávú internet korában, amikor a zenehallgató bármit lehúzhat az internetről pillanatok alatt.

A sztárok emiatt új technikákat keresnek azért, hogy a koncerteladásokon kívül máshogy is pénzt kereshessenek zenéjükkel. Az idei nyár két érdekes próbálkozást is magával hozott a modern hip-hop és rap piacán.

Az egyik legszínvonalasabb előadóként számon tartott JAY Z-nek sikerült évek óta várt albumát 5 millió dollárért egy összegben értékesítette a Samsung mobiltelefonos üzletágának. A vállalat így saját fogyasztói számára biztosítja az album elérését - ingyen, exkluzív tartalomként.

Ciara, a híres r´n´b-énekesnő ezzel a Groupon nevű portálon próbálja meg értékesíteni albumát. Ez a módszer meglehetősen hasonlít a Magyarországon is jól ismert kuponos oldalak megoldásaira. Az árak itt meglehetősen nyomottak, a zene viszont sok emberhez eljutnak.

A zenészek tehát új dolgokkal kísérleteznek, most is megjelent két teljesen eltérő modell, meglátjuk mi sül ki belőlük.

Forrás és fotó: Deathandtaxes