Jump to content

Jöhet az elektronikus adózás?

2013. 07. 20. 00:00

Az elektronikus adózási ügyintézést a központi elektronikus szolgáltató rendszeren keresztül, vagy felhasználói névvel és jelszóval, vagy elektronikus aláírással lehet végezni - egyebek mellett ezt tartalmazza az a nemzetgazdasági miniszteri rendelet-tervezet, amely a kormány honlapján jelent meg.

A tervezet felsorolja azokat az ügyeket, amelyek elektronikusan intézhetők. Közéjük tartozik többek között bármilyen változás bejelentése, a bevallás, az adatszolgáltatás, a köztartozásmentes adatbázisba való felvétel, továbbá a több adó egy összegben való megfizetése is. Az elektronikusan intézhető ügyekhez űrlapot ad az adóhatóság, annak kitöltésével rendezhetők el az adott ügyek.

Bankkártyával adót befizetni csak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke által kijelölt ügyfélszolgálatokon lehet, azok közül viszont bármelyiken. Az ilyen ügyfélszolgálatok listáját az adóhatóság a honlapján teszi közzé. Lehetőség lesz arra, hogy az adózó több adóját egy összegben fizesse be, ennek az adónemek közti felosztásáról - a KR-en keresztül - kell rendelkezni.

A telefonos ügyintézéshez meg kell adni az ügyfélazonosító-számot, az adóhatóság a beszélgetést rögzíti.

Forrás: MTI Eco

Fotó: Free Digital Photos