Jump to content

Csökkennek a Facebook bevételei

2012. 04. 24. 00:00

Két év után az első negyedévben volt először tapasztalható a Facebook üzleti mutatóinak romlása - írja az MTI. A tőzsdei bevezetésre készülő közösségi portál legfrisebbb tőzsdei prospektusa alapján a bevételek a 2012-es január-márciusi periódusban mintegy 6 százalékkal csökkentek az előző negyedévhez képest.

A bevétel-növekedés az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest ugyanakkor 45 százalék volt, ám az MTI a Facebook esetében ennél nagyobbak a várakozások – a növekedés mértéke 2009 és 2010 között 145 százalék volt, míg 2010-2011-ben az értékesítési árbevételt tekintve 154 százalékos növekedés volt tapasztalható.

Az idei év első negyedévében 12 százalékkal csökkent az adózott eredmény az egy évvel korábbihoz képest, amely a fejlesztési és marketingköltségek növekedésének, illetve az év eleji lanyha hirdetői potenciálnak köszönhető. A Facebook egyébként jelenleg 901 millió aktív felhasználóval rendelkezik, amely 50 millióval haladja meg az egy évvel ezelőtti adatokat.

A cég szándékai szerint május körül fogják bevezetni részvényeiket a főként technológiai részvényeket forgalmazó amerikai Nasdaq piacra – az elsődleges részvénykibocsátásból a Facebook 5 milliárd dollárra számít, ám e piaci szegmensben az Apple-lal, a Google-lal, vagy a Microsofttal is meg kell küzdenie. Ez lesz minden idők legnagyobb kibocsátása az internetes cégek között azóta, hogy a Google 2004-ben 1,9 milliárd dollár értékben bocsátott ki részvényeket.