Fogyasztói bizalmi index: Magyarország az utolsó a listán
A Nielsen legfrisebb globális felmérése alapján Magyarországon 56 ország közül a legkisebb a fogyasztói bizalmi index. A mutató azt vizsgálja, hogy mennyire kedvez a helyzet a vásárlásoknak.
A Nielsen Holding szombaton közölte a legfrissebb fogyasztói bizalmi indexeket. A piackutató 56 országot átfogó kutatása alapján Magyarországon a legalacsonyabb a mutató, hiszen hazánk csak 37 pontot ért el a felmérésen. Ezzel közvetlenül Portugália, Románia, Dél-Korea, Horvátország és Görögország mögött foglalunk helyet.
A magyar mutató a jelenlegi felmérésen 6 százalékponttal teljesített rosszabbul a második negyedévi adatoknál. Az előző, májusban készített felmérés idején Portugália és Görögország még a rosszabb pontszámot kapott Magyarországnál – akkor 43 pontot értünk el.
A fogyasztói bizalmi index indexet a fogyasztók személyes pénzügyi, a munkahelyi kilátásokra vonatkozó véleménye. A mutatót az alapján számítják, hogy a jelenlegi gazdasági-társadalmi helyzet mennyire kedvez a vásárlásoknak. Az index elméletben 0-200 pont közötti értéket vehet fel, a 100 pont feletti országok optimistának, a 100 alattiak pedig inkább pesszimistának számítanak. A listavezetőnek ebben a tekintetben India tekinthető, ahol 121-es értéket számítottak. Jó értékeket ért el Szaúd-Arábia (120), Indonézia (114),a Fülöp-szigetek és Brazília (112-112), illetve Thaiföld (109) is.
Az európai országok között Norvégia, Svájc, Ausztria illetve Svédország, Hollandia és Oroszország tartozik a legoptimistábbak közé – ezek a nemzetek 89 és 101 pont között teljesítettek. A kontinens országainak átlaga 74, az európai piacok összességében inkább borúlátónak nevezhetőek.