A General Electric rohamos munkahely csökkentésbe kezdett
A General Electric a repülési szektor további 10 000 munkahelyet fog csökkenteni.
Be kell látni, hogy a koronavírus-járvány óriási károkat okoz az iparban, és arra kényszeríti a vállalatokat, hogy töröljék megrendeléseiket.
A csökkentések az önkéntes távozások és az elbocsátások keverékét képezik, és márciusban a kezdeti 2600 munkahelyi létszámcsökkentés után következnek be - mondta a GE nyilatkozatában.
A társaság célja, hogy 25% -kal, vagyis mintegy 13 000 alkalmazottal csökkentse repülési iparágban foglalkoztatottak létszámát.
Az úgy nevezett megszorító program, amely valamennyi földrajzi zónát érint, tükrözi a teljes légiközlekedési ágazat katasztrófális időszakát.
A Boeing bejelentette, hogy a polgári repülőgépgyártásban 16 000 munkahelyet fog lecserélni, munkaerőjének kb. 10% -át.
Ez jelentősen csökkentette a távolsági 787 és 777 / 777X távolsági repülőgépek gyártását is. A társaságnak még nem jelentette be azt az időpontot, amikor megkezdi zászlóshajója 737 MAX repülőgépének összeszerelését. Az Airbus hasonló módon csökkentette a termelést.
Ezek a döntések közvetlenül érintik a GE-t, mivel a cég repülőgép-hajtóműveket gyárt a Boeing és az Airbus számára.
A globális légi forgalom várhatóan 80 százalékkal csökken a második negyedévben februárhoz képest - mondta a GE 52 000 alkalmazottjának címzett levélben.
"Üzletünk védelme érdekében az elmúlt két hónapban nehéz költségcsökkentő intézkedéssel áll elő"
"Sajnos többre van szükség, mivel az üzletet a kereskedelmi piac realitásához kell igazítanunk." - nyilatkozott David Joyce vezérigazgatója a levélben.
A munkahelyek csökkentése egy 3 milliárd dolláros megtakarítási terv részét képezik, amelyet ebben az évben hajtanak végre.
Ezen felül a repülés karbantartásáért és javításáért felelős alkalmazottak fele három hónapig nincs munkában.
A bérbeadást szintén befagyasztották és a bónuszokat is törölték.
A GE, amely a francia CFM-mel közösen, a francia Safran társasággal együtt gyárt repülőgépmotorokat, árbevétele nyolc százalékkal esett vissza, azaz 20,52 milliárd dollárra az első negyedévben.
A légiközlekedési üzletág bevétele 13 százalékkal 6,9 milliárd dollárra zuhant, megrendelései pedig 14 százalékkal csökkentek.
A csoport, amely április végén figyelmeztette, hogy nem ez lesz a legrosszabb, nem kért pénzügyi támogatást, amelyet Donald Trump az Egyesült Államok elnöke ígért a vállalatoknak a munkahelyek védelmének érdekében.