Jump to content

Így lesz tuti az otthoni munka

2016. 06. 03. 19:42

Sokan, és egyre többen képesek otthonról végezni a munkájukat, ahogy egyre-másra döbbennek rá a cégek, mennyivel olcsóbb és hatékonyabb a távmunka, mint egy iroda fenntartása. Ahhoz viszont, hogy az otthoni munka során is hatékonyak legyünk, fogadjuk meg szakértőnk öt tanácsát a home office-al kapcsolatban!

Sokan, és egyre többen képesek otthonról végezni a munkájukat, ahogy egyre-másra döbbennek rá a cégek, mennyivel olcsóbb és hatékonyabb a távmunka, mint egy iroda fenntartása. Ahhoz viszont, hogy az otthoni munka során is hatékonyak legyünk, fogadjuk meg szakértőnk öt tanácsát a home office-al kapcsolatban!

Van, aki vállalkozóként dönt úgy, van, aki távmunkában ragadja meg a lehetőséget, hogy otthon – home office – dolgozzon. Számos érv szól a home office mellett, a költséghatékonyságtól, a nagyobb személyes mozgástéren és időbeosztáson túl, a családi és személyes kapcsolatok harmonikusabbá válásáig. Annak érdekében azonban, hogy csakugyan az előnyünkre tudjuk fordítani az otthoni munkát, érdemes felállítanunk annak kereteit.

Beszéljünk a családdal, alakítsuk ki az otthon dolgozás házirendjét

Fontos, hogy a családtagok megértsék: a home office nem azt jelenti, hogy valaki nem, vagy keveset dolgozik, hanem azt, hogy otthon(ról) végzi el a munkáját. Mozgástere valójában a helyszínválasztásban és az időbeosztásban van, ám például az elvégzendő munka mennyiségében, minőségérében, illetve annak határidejében (legyen távmunkáról, vagy vállalkozásról szó) nincs.

Több mint tapintatlanság tehát azt gondolni, hogy az otthon dolgozóra rá lehet zúdítani a szűkebb, vagy tágabb család összes intéznivalóját, mondván, ő úgyis otthon van.

Jelöljük ki a home office helyét

A „home office” lehet ez egy külön helyiség, vagy otthonunk egy szeglete. Fontos ugyanakkor, hogy mindenképp jól elhatárolt és egyértelműen rögzített legyen, ahol a munkához szükséges eszközök (gépek, dossziék, írószerek stb.) könnyen elérhetőek, amelyet családtagok tiszteletben tartanak, és ahonnan nem kell minden nap eltüntetni a munkavégzés nyomait.

Érdemes figyelembe venni azt is a „helymeghatározásnál”: ha a család többi tagja otthon van, ne zavarjanak a munkában, illetve a család háborgatása nélkül akkor is dolgozni lehessen, ha baglyok, vagy ha pacsirták vagyunk.

Osszuk be okosan az időnket

A home office legnagyobb veszélye, a rossz időbeosztás: Észrevétlenül összemosódhat a munka- és a szabadidő. Érdemes ezért kialakítani és rögzíteni egy napirendet és követni azt. Ez azt is jelenti, hogy mi is kerüljük az időrabló foglalatosságokat (közösségi oldalak böngészésre, e-mailek rendszertelen nézegetése és azonnali megválaszolása…) és finoman jelezzük a családtagoknak (barátoknak), hogy ugyan otthon vagyunk, de feladataink vannak és dolgozunk. A hatékony időkihasználásban és koncentrálásban sokat segít, ha rögzítjük magunknak a (rövid, közép és hosszútávú) céljainkat és (napi, heti stb.) feladatlisták segítségével dolgozunk.

További szakértői tippeket olvashat, ha IDE kattint.

(Forrás: piacesprofit.hu /Kép forrása: FreeDigitalPhotos)